İnceleme - 2016 model Nissan Qashqai 1.6 Litre dci X-Tronic Diesel Otomatik
Vergi sınıfı avantajıyla bir dönem Türkiye'de adeta yok satan Nissan Qashqai'nin 2016 model 1.6 litre Renault dci motorlu X-tronic 7 ileri otomatik vitesli varyantını 3 haftalığına doya doya test ettik ve sonuç tek kelime ile boom !
Öncelikle aracın içine girdiğiniz anda sizi amiral gemisi gibi çok geniş ve panaromik tavan sayesinde oldukça aydınlık bir kabin karşılıyor. İç hacim gerek kabinin ön tarafında gerekse arkadaki yolculuların diz mesafesince öyle geniş ki aracın seleflerine göre daha dar dış hacim ölçüleri araçtan inip araca dışardan tekrar bakmanıza sebep oluyor. Boşuna kompakt crossover SUV denmemiş. Exterior trimde aracın hakkını tamamen verdiğini söyleyebiliriz. Üstelik bu hacim aracın sportif & dinamik görünümünden hiç taviz verilmeden elde edilmiş ki bir taşla iki kuş vurulmuş. Öyle ki, bu kompakt dizayn çok geniş olmayan park alanlarında bile hiç sıkıntı çekmeden park edebilmenizi sağlıyor. Kaldı ki hangi SUVde bu imkanı bulabilirsiniz oturup düşünmek lazım. Tabi 360 derece geniş görüş park sensörünün de hakkını yememek lazım ki çoğu araçta sadece one ve arka park sensörü olarak çıkıp yanları görebilen çok model (paket) yoktur.
Gelelim interior trime.. Oldukça geniş bir iç hacmi olduğundan bahsettik. Peki ya iç trimde kullanılan malzeme kalitesi ? Tatmin edici diyebiliriz. Tabi ki bu segmentte bu araçtan high-tech malzeme kullanımı beklemiyoruz. Kaldı ki 'bazı' luxury segment araçlarda bile buna rastlayamayabiliyoruz. Kokpit, dashboard & konsolda ağırlıklı olarak yumuşak polyol bazlı konfor hissi veren foam malzeme kullanılmış ancak nadir de olsa bazı 'görsel olmayan' parçalarda polipropilen malzeme kullanılması gözümüzden kaçmıyor. Ama bunun rahatsız etmeyecek ölçüde olduğunu söylesek adil olur. Konsolda kullanılan malzemenin graining seçimi oldukça başarılı ve birbiri ile uyumlu olmuş. Ayrıca vites topuzu, infotaintment system vb önemli parça & sistemlerde kaliteli bir dizayn çalışması gerçekleştirilmiş, dizayn çizgileri sürekli, oldukça yumuşak fillet lar uygulanmış ve ergonomi hissi gayet iyi verilmiş. Aynı yorumu direksiyon malzemesi ve dizaynı için söylemek zor bir o kadar da üzücü olacak. Çünkü bunca harmoni bu direksiyondan çok daha iyisini hakederdi. Ancak sınıfta kalır demiyoruz ve iç trim bizden hiç de fena olmayan bir not alıyor, direksiyon ise çana takıldı.
1.6 litre turbo dci diesel motorlu opsiyonu kullandığımdan bahsetmiştim. 130 PS lik 1.6 litre turbo motordan 320Nm gibi yüksek bir torq alabilen Renault powertrain mühendislerini kutlamak lazım. Çok zor bir iş olduğunu söylemiyorum ancak üzerinde çok zaman harcanmış bu da çok belli. Aynı motorun Renault'un C Car segmentinde çok daha düşük torq değerleri ile sunulduğunu görebilirsek farkı anlayabiliriz. Ayrıca, bildiğiniz gibi günümüzde sadece çok iyi bir motor dizayn etmek tek başına tercih kriteri olmaktan çoktan çıktı. Artık müşteri bu gücü yüksek verimle, konfordan ödün vermeden ve minimal kayıplarla gürültüsüz bir şekilde tekerlere aktaran bir powertrain sistemi yani şanzıman bekliyor ki Nissan da bunu anlamış olmalı ve karşımıza double clutched synchronised bir kavramalı vites kutusu çıkarıyor. 7 ileri bu otomatik viteste vites geçişleri hem performans hem yakıt ekonomisi göz önüne alınarak calibre edilmiş ve sarsıntısız bir vites geçişi sağlıyor. 1.6 litre turbo motorla oldukça senkron çalışan kavrama ve vites kutusu gaza dokunduğunuz anda çok hızlı reaksiyon veriyor ve ani ivmelenmelerde oldukça başarı sergiliyor. Aynı şekilde ani frenlemelerde de hızlı reaksiyon ve kısa fren mesafelerini şrt koşuyor ki bu da zaten bu araçta fazlasıyla karşımıza çıkıyor. Kısacası powertrain oldukça başarılı dizayn edilmiş diyebiliriz.
Araçta bulunan yokuş destek sisteminde emeği olan herkesi ayrıca tebrik etmek lazım. Çünkü nice yokuş destek sistemleri var iki yokuştan birinde aracı geri kaçırıyor ve bir sürü davaya sebep oluyor, uzman kişiler rapor hazırlıyorlar onca uğraş veriliyor, tazminatlar ödeniyor falan... Nissan Qashqai'de bulunan yokuş destek sistemi herhangi bir şekilde aracın millimetre geri gitmesine müsade etmiyor ve düşük seviyede silindir içi yakıt püskürterek aracı dengede tutuyor.
Kısacası oldukça başarılı bir mühendislik, dizayn, paket, ergonomi çalışması yapılmış. Size de sadece renk seçmesi bırakılmış. Kahverengi bu araca bir başşka gidiyor bu da benden söylemesi görmeden almayın derim. Unutmadan şunu da ekliyim, piyasada bu segmentte bu performansda aracı bu fiyata zor bulursunuz. Belki de en başta sölenmesi gerekeni en sonda belirttik e onu da affedin artık :)
Öncelikle aracın içine girdiğiniz anda sizi amiral gemisi gibi çok geniş ve panaromik tavan sayesinde oldukça aydınlık bir kabin karşılıyor. İç hacim gerek kabinin ön tarafında gerekse arkadaki yolculuların diz mesafesince öyle geniş ki aracın seleflerine göre daha dar dış hacim ölçüleri araçtan inip araca dışardan tekrar bakmanıza sebep oluyor. Boşuna kompakt crossover SUV denmemiş. Exterior trimde aracın hakkını tamamen verdiğini söyleyebiliriz. Üstelik bu hacim aracın sportif & dinamik görünümünden hiç taviz verilmeden elde edilmiş ki bir taşla iki kuş vurulmuş. Öyle ki, bu kompakt dizayn çok geniş olmayan park alanlarında bile hiç sıkıntı çekmeden park edebilmenizi sağlıyor. Kaldı ki hangi SUVde bu imkanı bulabilirsiniz oturup düşünmek lazım. Tabi 360 derece geniş görüş park sensörünün de hakkını yememek lazım ki çoğu araçta sadece one ve arka park sensörü olarak çıkıp yanları görebilen çok model (paket) yoktur.
Gelelim interior trime.. Oldukça geniş bir iç hacmi olduğundan bahsettik. Peki ya iç trimde kullanılan malzeme kalitesi ? Tatmin edici diyebiliriz. Tabi ki bu segmentte bu araçtan high-tech malzeme kullanımı beklemiyoruz. Kaldı ki 'bazı' luxury segment araçlarda bile buna rastlayamayabiliyoruz. Kokpit, dashboard & konsolda ağırlıklı olarak yumuşak polyol bazlı konfor hissi veren foam malzeme kullanılmış ancak nadir de olsa bazı 'görsel olmayan' parçalarda polipropilen malzeme kullanılması gözümüzden kaçmıyor. Ama bunun rahatsız etmeyecek ölçüde olduğunu söylesek adil olur. Konsolda kullanılan malzemenin graining seçimi oldukça başarılı ve birbiri ile uyumlu olmuş. Ayrıca vites topuzu, infotaintment system vb önemli parça & sistemlerde kaliteli bir dizayn çalışması gerçekleştirilmiş, dizayn çizgileri sürekli, oldukça yumuşak fillet lar uygulanmış ve ergonomi hissi gayet iyi verilmiş. Aynı yorumu direksiyon malzemesi ve dizaynı için söylemek zor bir o kadar da üzücü olacak. Çünkü bunca harmoni bu direksiyondan çok daha iyisini hakederdi. Ancak sınıfta kalır demiyoruz ve iç trim bizden hiç de fena olmayan bir not alıyor, direksiyon ise çana takıldı.
1.6 litre turbo dci diesel motorlu opsiyonu kullandığımdan bahsetmiştim. 130 PS lik 1.6 litre turbo motordan 320Nm gibi yüksek bir torq alabilen Renault powertrain mühendislerini kutlamak lazım. Çok zor bir iş olduğunu söylemiyorum ancak üzerinde çok zaman harcanmış bu da çok belli. Aynı motorun Renault'un C Car segmentinde çok daha düşük torq değerleri ile sunulduğunu görebilirsek farkı anlayabiliriz. Ayrıca, bildiğiniz gibi günümüzde sadece çok iyi bir motor dizayn etmek tek başına tercih kriteri olmaktan çoktan çıktı. Artık müşteri bu gücü yüksek verimle, konfordan ödün vermeden ve minimal kayıplarla gürültüsüz bir şekilde tekerlere aktaran bir powertrain sistemi yani şanzıman bekliyor ki Nissan da bunu anlamış olmalı ve karşımıza double clutched synchronised bir kavramalı vites kutusu çıkarıyor. 7 ileri bu otomatik viteste vites geçişleri hem performans hem yakıt ekonomisi göz önüne alınarak calibre edilmiş ve sarsıntısız bir vites geçişi sağlıyor. 1.6 litre turbo motorla oldukça senkron çalışan kavrama ve vites kutusu gaza dokunduğunuz anda çok hızlı reaksiyon veriyor ve ani ivmelenmelerde oldukça başarı sergiliyor. Aynı şekilde ani frenlemelerde de hızlı reaksiyon ve kısa fren mesafelerini şrt koşuyor ki bu da zaten bu araçta fazlasıyla karşımıza çıkıyor. Kısacası powertrain oldukça başarılı dizayn edilmiş diyebiliriz.
Araçta bulunan yokuş destek sisteminde emeği olan herkesi ayrıca tebrik etmek lazım. Çünkü nice yokuş destek sistemleri var iki yokuştan birinde aracı geri kaçırıyor ve bir sürü davaya sebep oluyor, uzman kişiler rapor hazırlıyorlar onca uğraş veriliyor, tazminatlar ödeniyor falan... Nissan Qashqai'de bulunan yokuş destek sistemi herhangi bir şekilde aracın millimetre geri gitmesine müsade etmiyor ve düşük seviyede silindir içi yakıt püskürterek aracı dengede tutuyor.
Kısacası oldukça başarılı bir mühendislik, dizayn, paket, ergonomi çalışması yapılmış. Size de sadece renk seçmesi bırakılmış. Kahverengi bu araca bir başşka gidiyor bu da benden söylemesi görmeden almayın derim. Unutmadan şunu da ekliyim, piyasada bu segmentte bu performansda aracı bu fiyata zor bulursunuz. Belki de en başta sölenmesi gerekeni en sonda belirttik e onu da affedin artık :)
Yorumlar
Yorum Gönder