İnceleme - Ford Focus 2017 Model 1.5 Litre Powershift Diesel Otomatik
Bunca zaman pazarlama stratejisi nedeniyle bir miktar ön yargıyla yaklaştığım döneminin en çok satan aracı focus namı diğer C170..-..C519, powershift teknolojisiyle resmen tövbe ettirdi imana getirdi... Allah kimseye tek kavramalı debriyaj vermesin arkadaşlar. Meğer ne çekilmez çileymiş ne acınası hallermiş bunlar... Anca attan inip eşşeğe binmek durumunda kalırsanız anlıyorsunuz gerçeği ki bu da dünyanın bir düzeni malumunuz. Velhasıl yolda giderken önüme geyik çıkması ve zavallı geyiğe vurmamak kaydıyla direksiyonu kırmamla aracın hasar alması kaçınılmaz oldu. Şaka lan bildiğin vurdum arabayı ön aksamın dübürünü döndürdüm... Dolayısıyla kiralama şirketi efendim size şöle araç verelim efendim böyle model olsun derken Amerika pazarında best seller bir 'staaaar' verdi ki adı lazım değil bana her gün 4 rekat powershift teravisi kıldırıyor. Her 100 kilomerede yaktığım 6.5 litre diesel yakıtın her bir damlasında içimden ana bacı cpe demeden 7 disiplinine sövüyorum ki sen düşün. Neyse, Gelelim incelememize...
Söz konusu kendi motorunu hakkıyla yapan nadir otomotiv firmalarından Ford Motor Company olunca heralde öncelikle powertrain den başlamak yanlış olmaz. Öncelikle şunu sölemem gerekir ki artık piyasadan silinmek üzre olup yeni nesil Dragon GTDI ailesi ile yer değiştirecek olan 1.5 litre Sigma GTDI 120 PS lik diesel motorda -ki üzerinde az emeğimiz yoktur- 15 yıl boyunca yapılabilecek geliştirmelerin tamamı yapılmış ve motorun üst muavemet sınırları zorlanacak şekilde 300 Nm torq elde edilmiş ve bu torqu damarlarınızda hissediyorsunuz. Daha da güzeli çift kavramalı powershift teknolojisi ile bu torqdan mümkün olan minimum mertebede kayıp ile vites geçişi sağlayabiliyor ve hiç bir şekilde vites geçişi yaptığınızı anlamıyorsunuz. Aracı ilk aldığımda naylonlarını kendim söktüğüm için rahatlıkla söyleyebilirim ki ilk kullanımdan bu yana hiç bir şekilde bu geçişlerde bazı forumlarda bahsedildiği üzre gürültülü geçiş ya da ivme düşüşü meydana gelmedi. Açıkcası aracı aldığımda hah sıç diesel istedik benzinli geldi nasıl çözeriz bunu ya diye Allah'ın Orhanlısı'nda oturdum düşündüm ve kibarca ilgili kişilerle konuşmaya gittim. O denli diesel motor kullandığınızı size hissettirmeyecek derecede sessiz kullanım, darbesiz ve ivme düşüşü olmayan oldukça seri bir vites geçişi sağlıyor ki kendinizi Nascar aracında zannedersiniz. Abartı değil ! Binin bakalım selefi bir diesel otomatiğe o zaman beni anlayacaksınız. Çok hızlı reaksiyon veren ivmelenme mekanizması, kısa fren mesafesi ve üstün viraj performansı da cabası. Driveability 10/10, hakkını yemeyelim kalibrasyoncu arkadaşlar güzeel çalışmış :) Uzun lafın kısası, powertrainde segmentinde seleflerine göre açık ara öne çıkan focus rakipsiz diyebilirim.
Gelelim exterior trime.. Her ne kadar Aston Martin çakması ön ızgaralarıyla prensipleri nedeniyle gözümden düşse de body engineering dinamik çizgileri ve sportif dizaynı ile çok iyi iş çıkarmış diyebilirim. Bi kere araç sanki yarış aracı.. 2016 modelden itibaren yere daha yakın dizayn edilen şasi bazı otopark girişlerinde karşımıza sorun olarak çıkabiliyor ancak o üreticinin problemi değil, malesef başka birilerinin sorunu... Interior dizayna gelecek olursak, sportif çizgiler iç dizaynda da kendini ön plana çıkarmakla birlikte eski modellere ve seleflerine kıyasla (vw hariç :) ) daha yumuşak, düşük yoğunluklu polyurethane dolgu malzeme kullanılmış ve bu konsept konfor ve sportif iç dinamiği ön planda tutmuş. Aynı malzeme, direksiyon ve viteste de kullanılmış oldukça konforlu ve spor bir görünüm katmış. Ancak araç ön konsolunda esas alınan sürekli dizayn (continuous line based dashboard) üretilebilirlik ve firmanın 2016 model ile birlikte benimsediği sportif iç ve dış dizayn çerçevesinde kabin ön hacminden bir miktar götürmüş ve adeta rotasyonel far butonu ve şoför sol dizini akraba yapmış evlilik cüzdanını tropido gözüne koymuş... Ancak arka kabin diz hacminde bir önceki modele göre bir miktar daha hacim artışı görüyoruz. (Eski kasayı demiyorum yavaş gel : )
Nolur infotaintment systemdeki Super Mariovari digit based ekranları konuşmayalım... Boşuna ön yargılı olmamışız yıllarca... Sene olmuş 2017 sen hala Trend de olsa infotaintment system e digit based 2 satırlı s.kko ekran koyuyosun, üstüne bir de Bluetooth desteği de koymuyosun. E oldu olcak 16 pinli harddisk bağlantısı koy sokalım çakmaklıktan bağlanalım media'ya. Şimdi olmuş mu Entertaintment ? Olmamış... Kusura bakma ama olmamış.. Yıl 2005, 3510i varken bile daha iyi ekranım vardı yeminle. Ha açık mavi temalı ışıklandırman 10 Numara lafım yok ağbi ona..
Kısaca adamı ayar eden bazı pazarlama stratejileri olsa da tonla sayılabiliecek artı özellikleriyle Ford Focus Diesel Otomatik alınır mı alınır. Dikkat ! Powershift almazsan sonra ağlama, once test sürüşünü yap memnun olmadığında gelir powershifti alırsın. Hadi selametle
Söz konusu kendi motorunu hakkıyla yapan nadir otomotiv firmalarından Ford Motor Company olunca heralde öncelikle powertrain den başlamak yanlış olmaz. Öncelikle şunu sölemem gerekir ki artık piyasadan silinmek üzre olup yeni nesil Dragon GTDI ailesi ile yer değiştirecek olan 1.5 litre Sigma GTDI 120 PS lik diesel motorda -ki üzerinde az emeğimiz yoktur- 15 yıl boyunca yapılabilecek geliştirmelerin tamamı yapılmış ve motorun üst muavemet sınırları zorlanacak şekilde 300 Nm torq elde edilmiş ve bu torqu damarlarınızda hissediyorsunuz. Daha da güzeli çift kavramalı powershift teknolojisi ile bu torqdan mümkün olan minimum mertebede kayıp ile vites geçişi sağlayabiliyor ve hiç bir şekilde vites geçişi yaptığınızı anlamıyorsunuz. Aracı ilk aldığımda naylonlarını kendim söktüğüm için rahatlıkla söyleyebilirim ki ilk kullanımdan bu yana hiç bir şekilde bu geçişlerde bazı forumlarda bahsedildiği üzre gürültülü geçiş ya da ivme düşüşü meydana gelmedi. Açıkcası aracı aldığımda hah sıç diesel istedik benzinli geldi nasıl çözeriz bunu ya diye Allah'ın Orhanlısı'nda oturdum düşündüm ve kibarca ilgili kişilerle konuşmaya gittim. O denli diesel motor kullandığınızı size hissettirmeyecek derecede sessiz kullanım, darbesiz ve ivme düşüşü olmayan oldukça seri bir vites geçişi sağlıyor ki kendinizi Nascar aracında zannedersiniz. Abartı değil ! Binin bakalım selefi bir diesel otomatiğe o zaman beni anlayacaksınız. Çok hızlı reaksiyon veren ivmelenme mekanizması, kısa fren mesafesi ve üstün viraj performansı da cabası. Driveability 10/10, hakkını yemeyelim kalibrasyoncu arkadaşlar güzeel çalışmış :) Uzun lafın kısası, powertrainde segmentinde seleflerine göre açık ara öne çıkan focus rakipsiz diyebilirim.
Gelelim exterior trime.. Her ne kadar Aston Martin çakması ön ızgaralarıyla prensipleri nedeniyle gözümden düşse de body engineering dinamik çizgileri ve sportif dizaynı ile çok iyi iş çıkarmış diyebilirim. Bi kere araç sanki yarış aracı.. 2016 modelden itibaren yere daha yakın dizayn edilen şasi bazı otopark girişlerinde karşımıza sorun olarak çıkabiliyor ancak o üreticinin problemi değil, malesef başka birilerinin sorunu... Interior dizayna gelecek olursak, sportif çizgiler iç dizaynda da kendini ön plana çıkarmakla birlikte eski modellere ve seleflerine kıyasla (vw hariç :) ) daha yumuşak, düşük yoğunluklu polyurethane dolgu malzeme kullanılmış ve bu konsept konfor ve sportif iç dinamiği ön planda tutmuş. Aynı malzeme, direksiyon ve viteste de kullanılmış oldukça konforlu ve spor bir görünüm katmış. Ancak araç ön konsolunda esas alınan sürekli dizayn (continuous line based dashboard) üretilebilirlik ve firmanın 2016 model ile birlikte benimsediği sportif iç ve dış dizayn çerçevesinde kabin ön hacminden bir miktar götürmüş ve adeta rotasyonel far butonu ve şoför sol dizini akraba yapmış evlilik cüzdanını tropido gözüne koymuş... Ancak arka kabin diz hacminde bir önceki modele göre bir miktar daha hacim artışı görüyoruz. (Eski kasayı demiyorum yavaş gel : )
Nolur infotaintment systemdeki Super Mariovari digit based ekranları konuşmayalım... Boşuna ön yargılı olmamışız yıllarca... Sene olmuş 2017 sen hala Trend de olsa infotaintment system e digit based 2 satırlı s.kko ekran koyuyosun, üstüne bir de Bluetooth desteği de koymuyosun. E oldu olcak 16 pinli harddisk bağlantısı koy sokalım çakmaklıktan bağlanalım media'ya. Şimdi olmuş mu Entertaintment ? Olmamış... Kusura bakma ama olmamış.. Yıl 2005, 3510i varken bile daha iyi ekranım vardı yeminle. Ha açık mavi temalı ışıklandırman 10 Numara lafım yok ağbi ona..
Kısaca adamı ayar eden bazı pazarlama stratejileri olsa da tonla sayılabiliecek artı özellikleriyle Ford Focus Diesel Otomatik alınır mı alınır. Dikkat ! Powershift almazsan sonra ağlama, once test sürüşünü yap memnun olmadığında gelir powershifti alırsın. Hadi selametle
Yorumlar
Yorum Gönder